Västkustens klippor har fått konkurrens...

Aloha! :) nu är de jag Elvira som skriver lite igen.
Nu ska jag berätta om den BÄSTA stranden på Oahu som alla som någon gång besöker ön borde åka till.
WAIMEA BEACH. Den ligger i North Shore, den norra sidan av ön Oahu, som är berömd bland surfare för sina brutala vågor. Japp, där va vi iaf, inte för att surfa utan för att åka till denna berömda strand, med en stor klippa på stranden. Vi hade sett det på kort, men aldrig stannat där dom tidigare gångerna vi varit i North Shore. Men tredje gången gillt kom vi till stranden och det var så värt!
Något jag helt ärligt måste säga om Hawaii är att jag inte direkt älskar sandstränder. Visst, dom är jättevackraatt ligga och sola på och fina vid solnedgången med palmer och allt, men vad är huvudsyftet med att vara vid havet? jo, att bada! Och, ja, ni vet att allting blir vääldigt sandigt när man badar vid en strand. Plus att ända sättet att få lite action när man badar på en strand är typ att springa i vattnet, och inte ens det är särskilt action...
Därför, blev jag överlycklig när jag fattade att man kunde hoppa och dyka från klippan på Waimea beach! Det är ju det som jag har saknat här! Så jag hoppade från klippan, som kanske var typ 6-7 meter, inte jättehögt, men ändå :)
Det läskiga var dock att det var hyfsat grunt vatten eftersom man hoppade bara typ 20 meter från strandkanten. Det var ju alltså några meter djupt vatten men man fick hoppa lite med böjda ben så man inte slog i fötterna. Sedan fanns det lite lägre avsatser där man kunde dyka också, det jag saknat mest av allt. Finns det något härligare än att dyka ner i havet?
Så för att avsluta detta: Visst är västkustens klippor i värdsklass, men när jag nu fått hoppa och dyka från klippor i Stilla havet så vet jag i alla fall att "näbban" och kyrkogårdsön i Fjällbacka skärgård har fått hård konkurrens i form av Waimea beach på Hawaii.

 

Sofie vågade sig upp på klippan också tillslut, men jag lyckades inte övertala henne att hoppa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0