De senaste dagarna

Hej! Vi har haft fullt upp de senaste dagarna så det har inte blivit så mycket bloggande. I måndags var vi i skolan, as always, och sedan åkte vi till Ala Moana och åt. När vi ändå var där var vi ju tvungna att kolla på käder också haha (Ala Moana är ett jättestort shoppingcenter) och jag kom hem med ett par svarta shorts, nu behöver jag bara ett par nya vanliga jeansfärgade short sen är min samling total! De planerar jag dock att köpa i San Francisco. 

På måndag kväll gick Elvira, Riikka och jag till en restaurang/bar som heter Lulu's, dit många från skolan gå på måndagar. Vi gick dit lite tidigare och åt igen, yes vi gillar att äta! Vi beställde en nachotallrik att dela på och fick in den här. Den var helt enorm! Vilket tyvärr inte riktigt syns på bilden men den var stor haha. 



När vi ätit färdigt stannade vi kvar då det upp fler och fler från skolan. Det var roligt att träffa lite fler folk från skolan som man egentligen inte brukar prata med eftersom vi inte har några klasser tillsammans. De spelade för det mesta väldigt bra musik, bland annat en Timbuktu-låt, fast den var bara instrumental och så spelade de såklart Swedish House Maffia! Ju senare det blev, desto mer dans blev det, vilket var väldigt roligt, längesedan vi var ute och dansade. 

Dagen efter hade vi morgonlektioner, vilket var sådär roligt haha men vi var förvånsansvärt pigga. Vi slutade skolan redan 11.20 och hade tänkt åka hem och sova då men eftersom vi var hyffsat pigga åkte vi och åt lunch vid park and ride:n och köpte glass på yogurtland! Vi gick ner till havet och åt det, då insåg vi att vi skulle kunna lägga oss där och sola men vi hade inte med våra badkläder, därför fick vi först gå hem och hämta de och sedan ta bussen ner igen. När vi gick hade jag mina nya flipflop och jag lyckades få en blåsa mellan min lilltå och ringtån som sprack när vi gick, så hemskt! Det är dock redan mycket bättre, hade plåster på idag och då känns det inte alls. Vi låg i alla fall och solade ett tag och tog sedan bussen hem igen, tidigare under dagen hade vi hyrt Pearl Harbor på Blockbuster så den såg vi det mesta av igårkväll, därav blev det inget bloggande. Ikväll ska vi se de sista på filmen, som vi inte orkade se igår. 

Idag har det förresten inte hänt särskilt mycket, imorse hade vi sovmorgon så vi tog det lugnt hemma på morgonen, vi planerade lite inför helgen eftersom det är vår sista hela helg här på Hawaii!! (fredag ska vi segla x2 för vi är lediga från skolan och på lördag ska vi på en guidad tur till en ö med kajaker). Sedan åkte vi in till Waikiki och la oss på Army Beach i några timmar innan vi åt lunch på Denny's! 

I skolan idag kollade vi på en deleted scene från vänner, så roligt, hoppas på att få se mer vänner i skolan. 

Nu ska vi äta middag, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0