My Birthday in Honolulu

Aloha!! :D
Idag är det jag, Elvira, som skriver istället för Sofie. För idag var de ju min dag! Min födelsedag :D Tänkte därför de kunde va kul och berätta lite från mitt pespektiv. Såååå, jag vaknade i morse av att sofie sjöng "ja må hon leva" för mig (som hon t.o.m. själv erkände att hon fick kolla upp texten på innan för hon inte kom ihåg den!). Jag fick ett fint paket av henne, innehållande ett linne från forever 21, body butter och en liten spegel (för jag alltid måste låna hennes mobilspegel när jag ska spegla mig). Tack för det Sofie! :D Hur skulle jag klarat mig på denna ön utan dig!
Sedan åt vi en god frukost med några speciella våfflor Sofie köpt som man värmer i brödrosten. Herre va mkt konstiga onyttiga saker det finns i detta landet! Men gott var det :) Vi gjorde sedan iordning kladdkakan vi bakade kvällen innan och packade med sprutgrädde och jordgubbar att bjuda vår klass på.
I skolan blev kladdkakan självklart en succé (höhö), svenskarna i klassen gillade ju den såklart (alla svenskar älskar väl kladdkaka?) och dom andra gillade den svenska platta chokladtårtan :)
Vi hade så mycket kaka med oss att det t.o.m. räckte till oss en tredje gång, alltså som efterrätt till vår lunch. Vi köpte med oss quesadillas till stranden tillsammans med Riikka så hon fick också smaka på vår delikata kaka. (notera rimmet från Ove Sundberg) Efter skolan gick vi tillbaka till Waikiki beach för att pröva att surfa för fösta gången. Riikka hade berättat för oss att man inte behövde ta någon lektion utan bara hyra själv och gå ut och prova, så de gjorde vi! Tyvärr hann jag inte surfa så länge innan jag råkade hoppa av brädan precis vid en korall så jag slod upp ett jack i foten på stenarna. Helvete! Så jag fick hoppa upp på stranden på ett ben och försökte plåstra om foten. Det var inte så farligt, men nu är den faktiskt ganska svullen och gör ont. Men vår värdpappa Randy gjorde rent med några konstiga medel när vi kom hem idag så jag hoppas det läker fort, för jag vill surfa igen! Det var riktigt kul, och Sofie som hann surfa lite längre än mig var verkligen "into it" :D hon va så glad när hon kom upp på stranden bärandes på den stora brädan och med ett leende på läpparna och sa: "jag stod upp en gång och kom nästan med vågen!!" :)
När vi var på stranden och tittade runt på folk som vi brukar göra. (vårt vanligaste samtalsämne är att prata högt på svenska om alla konstiga människor runt omkring oss, framför allt alla konstiga tatueringar!). Så utbrast plötsligt Sofie att hon sett en kille som liknade en kompis till oss. Och hon hade såå rätt, hon hade hittat Albin Båtelssons doppelganger! Som i HIMYM! Vi lyckades t.o.m. fånga honom på bild (sofie posade framför dubbelgångaren så jag kunde zooma in och fota honom). Och albin, om du hade skaffat mustasch hade det varit så himla likt! Eller var de du som hängde på Waikiki beach idag?
Efter strandhängen duschade vi (för att få bort all sand som letar in överallt på alla kläder) och gjorde iordning oss inför kvällen. Det var jag, Sofie, Riikka och Kathie. Vi hade beställt bord på Hard Rock Café, som jag bestämt :) Och det var ett riktigt coolt ställe. Inte direkt som andra hard rock's jag varit på innan, sådär lite mörkt och ruffigt. I Honolulu på Waikiki beach växer de palmer utanför och på övervåningen är restaurangen med en stor öppen veranda med tak så man satt nästan ute. Annars var ju inredningen den samma med gamla klenoder från rockstjärnor på väggarna. Men en sak som var lite speciell var att ena väggen och en stor del av taket var helt täckt med elgitarrer. coolt, hehe :) Och maten är såklart ungefär likadan som på alla andra Hard rock's men den är ju bara sååå goo! Jag åt ribs och apple pie till efterrätt. Och när vi fick in våra (smarriga) efterrätter bad plötsligt vår servitris mig att ställe mig upp. Jag var lite fundersam eftersom jag Riikka berättat om att hon firat en kompis födelsedag på Hard rock i Bali, och där hade servitrisen tryckt upp en hel gräddtårta i ansiktet på födelsedagsbarnet! Men det hände iaf inte här utan vår servitris bara skreeek ut över alla borden att jag fyllde år, så på 1-2-3 skrek alla tillbaka "happy birthday" till mig. Sedan sa hon att deras ljus tyvärr tagit slut så istället tände hon en tändare och så fick jag blåsa ut den, haha!
Så detta va pretty much min 20-årsdag i Honolulu. Imorgon blir det Sofie igen vid tangenterna, men hoppas ni gilla mitt livs första blogginlägg, haha, jag som knappt ens har läst en blogg innan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0