1 Maj!

Hej! Imorse hade vi förmiddagslektioner, först fick vi reda på att vi allihop hade klarat provet och därmed hoppat upp till upper advanced-klassen! Sedan fick vi nya böcker och hade en vanlig lektion. Andra lektionen gick vi till en park i närheten för första maj här på Hawaii kallas för lei-day (lei är typ de blomhalsbanden som är populära här) så de sålde massa sånna halsband i den parken och så var det uppträdanden med sång och dans. 

Det var ganska segt men skönt att slippa ha en vanlig lektion, på vägen dit hittade vi yogurtland också, vi visste att det skulle finnas en nära skolan men vi hade inte hittat till den innan. När vi var färdiga i parken var vi färdiga för dagen för Elvira har bytt till samma spin-class som mig!  Awesome, nu har vi exakt samma schema vilket underlättar väldigt mycket, känns som vi får ut mer av dagarna då. 

Vi åt först lunch och shoppade lite, köpte glass på yogurtland och sedan gick vi till stranden! När klockan närmade sig halv fyra tog vi bussen hemåt, men istället för att byta buss och åka hela vägen hem så gick vi till Koko Marina, ett litet köpcenter i närheten. Där mötte vi upp, Katie, en tjej från Österrike som går i vår klass och så gick vi på bio. Vi såg The five year engagement och den var förvånansvärt rolig haha, skrattade jättemycket. Efter filmen köpte jag nya flip-flop och sedan åkte vi hem. 

Just nu gör vi inte så mycket..jag har svarat på lite seglarskolemail, ska nog sätta på tvn snart och kolla på vänner hehe. 


Elvira gjorde en fin fläta i mitt hår imorse på väg till skolan!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jättefin fläta. Vet inte var de fått 5-6 timmar ifrån men dock är Manoa falls inte ett vattenfall som man kan simma i. Men det tar ungefär 40 minuter att gå upp dit.. OM jag skulle föreslå ett vattenfall att simma i så skulle jag säga Waimea falls. Det ligger på North shore och man måste betala 10 dollar i inträde då det ligger i en park men det är verkligen jättefint och man kan simma i det. Om ni åker dit skulle jag föreslå att åka tidigt på morgonen då det är mindre folk då.. http://alohanadi.com/?p=2581 Där har du några bilder :) Ett annat vattenfall man kan simma i är maunawili falls men det är en rätt lång hike och lite svårare att hitta..

2012-05-03 @ 07:47:33
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0