North Shore och Pearl Harbor

Hej! Nu är vi hemma i Hahaione Valley igen (som vi har lärt oss att vi bor i genom att slå ihop orden haha och hermione). Imorgon har vi ett booktest i skolan, vilket innebär att vi ska ha prov på alla kaptiel i boken typ, fast jag hoppas att det mer är på olika grammatikgrejer och sånt och inte speciella vocabulary från de olika kapitlen, isåfall kommer jag inte kunna det.

De har dock sagt att provet mest är för att ta reda på hur mycket vi kan och vad vi behöver öva på, inte så mycket på om man klarar en viss gräns eller så. Efter provet kommer alla flytta upp en nivå, så då kommer vi börja i upper advanced istället för bara advanced men om man gör väldigt dåligt ifrån sig på provet får man inte gå upp en nivå, utan stanna kvar på samma. Ens lärare som man har haft hittills kommer dock att flytta upp en nivå så jag hoppas att det går bra på provet för jag vill fortsätta ha samma lärare. 

Nu var det ju inte det jag skulle skriva om utan om våran helg. Vi blev upplockade igår vid ungefär 10-tiden och började köra uppåt. När vi kom fram till North Shore hade vi lite problem med att hitta vart vi skulle bo men när vi väl gjorde det och skulle checka in träffade vi först en kille i 25årsåldern som hette John, och sedan hans pappa som också hette John HAHA. Anar att de hette junior och senior också men ändå haha. När vi hade lagt in våra grejer på rummet gick vi och åt i en liten vagn som låg granne med stället där vi bodde, det var förvånansvärt gott! 



Jag och Elvira beställde Chicken Pesto Panini och de var jättegoda och jättefäscha! Inte riktigt vad jag hade förväntat mig från den lilla vagnen. Sedan gick vi till stranden och var där resten av eftermiddagen. Det var jättehärligt men tyvärr brände vi oss lite, Elvira på ryggen och jag på bröstet. Vi smorde oss med solkräm 20-30 hela dagen men det åkte nog av när vi badade och så tog jag på solkrämen medan jag fortfarande var blöt efter badet vilket typ gjorde solkrämen lite konstig och antagligen fungerade den inte då. 









Efter stranden gick vi tillbaka till rummet och tog det lugnt ett tag innan vi åkte in till centrumet där vi åt middag på Cholo's, en mexikansk restaurang som vår värdmamma rekomenderat. Det var jättegod mat där! 


Imorse vaknade vi vid 8 och åt frukost från en liten vagn några hus bort från där vi bodde, jag köpte pancakes såklart haha.



Efter frukosten åkte vi nedför ostkusten på ön, vi åkte förbi massa fina stränder men det blåste och regnade så vi kände inte för att stanna. När vi hade kommit ungefär halvvägs kom vi till en strand med jättehärliga vågor, där badade Elvira och Philipe (Riikkas pojkvän) medan jag och Riikka satt på stranden, det var fortfarande alldeles molnigt och väldigt blåsigt. 

När de hade badat färdigt körde vi vidare, den här gången mot Pearl Harbor! Det var dock inte alls lika kul som jag hade tänkt mig, den guidade turen på USS Arizona Memorial var utsåld så vi gick mest runt och kollade på lite olika saker som fanns precis vid ingången och så åt vi lunch där. Elvira och Philipe gick också ombord på en u-båt som fanns där men jag och Riikka tyckte det var ovärt så vi satt och solade/pratade istället. 




Nu borde jag nog plugga lite, ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0